Trendy bedrijfskleding, waarom niet?

Bedrijfskleding is iets dat jarenlang een beetje hetzelfde bleef. Die tijd is nu echt voorbij. Zo heeft de kok in een restaurant tegenwoordig een mooie trendy zwarte koksbuis, in plaats van de eeuwige witte. De tradities worden minder belangrijk en we hebben steeds vaker oog voor detail. Ook in bedrijfskleding gaan we dus met de trends mee.

Betrokken personeel

De functie van bedrijfskleding is herkenbaarheid. Daarnaast is het zo dat je personeel zich betrokken voelt bij het bedrijf en dat er saamhorigheid ontstaat. Je loopt er immers allemaal hetzelfde bij. Als je je bedrijf op een herkenbare manier met de bedrijfskleding wil laten linken, dan kun je ervoor kiezen om het logo van je bedrijf erop te laten zetten. Dit kan op verschillende manieren. Een daarvan is bedrijfskleding laten borduren. Een geborduurd logo blijft prachtig en ziet er kwalitatief goed uit. Waar een bedrukt logo nog weleens na veel wassen wil vervagen, blijft een geborduurd logo veel langer mooi.

Het collectieve T-shirtje

Je kent ze vast wel, het T-shirtje dat iedereen van een bepaalde organisatie aanheeft. Leuk, maar het staat niet iedereen even flatteus. En diegenen die een shirtje aanhebben dat ze eigenlijk niet staat, voelt zichzelf er hartstikke ongelukkig bij. Bovendien zijn de T-shirts vaak ook nog van dermate kwaliteit, dat ze binnen korte tijd gekrompen of verwassen zijn en eigenlijk niemand meer echt mooi staan. Het is tijd veranderingen in dit collectieve shirtje in overweging te nemen. Een polootje van mooie kwaliteit bijvoorbeeld, gaat jarenlang mee en is een investering voor lange tijd. En je kunt dus overwegen deze te laten borduren. Hartstikke sjiek! Zorg daarnaast voor keuze, leuk een getailleerd shirtje, maar zorg ook voor een wat rechter model. Zo kan iedereen aantrekken waar hij of zij zich goed in voelt.

Uniform én onderscheidend

Met uniformiteit laat je zien waar je voor staat. Het leuke van bedrijfskleding is dat je dat in alle kleuren van de regenboog kunt laten uitvoeren. Door kleuren van je logo terug te laten komen in de bedrijfskleding krijg je een uniform geheel. Daarnaast is het belangrijk onderscheidend te zijn. Waarom precies hetzelfde als je concurrent? Door voor je eigen visie of missie te kiezen, onderscheid je je. Dit kan bijvoorbeeld door te kiezen voor bedrijfskleding van een bepaalde duurzame kwaliteit. Laat zien wat je als bedrijf uit wil stralen, en dat is vast geen verwassen shirtje. Je kunt naast bedrijfskleding in de kleur van je logo ook kiezen voor bedrijfskleding laten bedrukken of borduren. De mogelijkheden zijn enorm op dit vlak.

Goed voelen is positief uitstralen

We hadden het al over het shirtje dat niet goed past. Pasvorm is sowieso hartstikke belangrijk. Als je personeel zich goed voelt in je bedrijfskleding, straalt het veel meer zelfverzekerdheid uit. Kijk dus goed naar de verschillende modellen van bedrijfskleding en laat je personeel meebeslissen. Het is daarnaast belangrijk dat de stoffen prettig dragen. Uiteraard is het zo dat bedrijfskleding wel praktisch moet zijn. Moet je personeel veel bewegen, dan moet dat wel mogelijk zijn in de bedrijfskleding. En als we naar het voorbeeld in de intro gaan, is het eigenlijk raar dat de kok jarenlang in een witte outfit rondliep. Je ziet er immers elke vlek op!